Cel: Powtarzamy wiadomości o obliczeniach pieniężnych.
Kryteria sukcesu:
1. Czytam tekst z podziałem na role.
2. Biorę udział w rozmowie o planowaniu wydatków w rodzinie.
3. Obliczam resztę z zakupów.
Zadanie 1
- Wczoraj nie udało nam się dokończyć zadania z matematyki - dlatego dzisiaj pod celami prosze wykonaj następujące przykłady.
Zapisz w zeszycie:
- 1 grosz zapisujemy w skrócie: 1gr
100 groszy to 1 złoty 100 gr to 1zł
- Oblicz ile mama wydała w sklepie.Chleb 1zł + 1zł+ 50 gr+20gr+10gr= 2 zł 80grWędlina 20 zł +20 zł+ 5 zł +50 gr +20gr+20gr =45 zł 90 grWarzywa i owoce 20 zł+10 zł+2zł+20 gr+10 gr+10gr=32 zł 40gr
- Rozwiąż zagadkę "Nimi zapłacisz wszędzie, gdy tylko ciężką pracą je zdobędziesz ".
- Przeczytaj opowiadanie "Nagła sprawa".
- Opowiedz na pytania do tesktu: Kto występuje w opowiadaniu? Gdzie mam miejsce opisana historia? Co wydarzyło się w rodzinie Gabrysi? Jak próbowano rozwiązać problem zepsutej pralki? Czy łatwo w dzisiejszych czasach żyje się bez pralki? Jakie urządzenia domowe ułatwiają nam życie? Które z tych przedmiotów są niezbędne i dlaczeo?
- Oceń zachowanie Gabrysi. Swoje argumenty przedstaw klasie.
- W parach przygotujcie scenki (rozmowy) na zadane tematy: a. Chcesz pójść do kina, ale trzeba zapłacić wysoki rachunek za prąd. b. Chcesz kupić sobie nową grę, ale babcia zachorowała i trzeba kupić drogie lekarstwa. c. Chcesz kupić sobie nową zabawkę, ale siostrze trzeba kupić nowe spodnie bo jej sie podarły.
Zapisz w zeszycie i zapamiętaj!

- Przeczytaj zdania i zapisz czasowniki.
Jeszcze
..............................., gdzie spędzę wakacje.
Nigdy wcześniej
..................................... w tym mieście.
Kiedyś tu nic
....................................., a dzisiaj stoi drapacz chmur.
Sportowcy z naszej
szkoły ..................................... żadnego medalu.
Nikt wam
................................, żeby
.....................................?
Tam wisi tabliczka z
napisem „.....................................”.
..................................... w chowanego, bo jestem za duży.
............................... na dwór, dopóki
............................... lekcji!
.....................................,
jak się nazywał ten aktor.
W domu
Na pewno pamiętacie Cukierka - kota z lektury "Cukierku, ty łobuzie" Przpomnijcie sobie tego bohatera i poćwiczcie pisownie "nie" z czasownikami.
Na pewno pamiętacie Cukierka - kota z lektury "Cukierku, ty łobuzie" Przpomnijcie sobie tego bohatera i poćwiczcie pisownie "nie" z czasownikami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz