Cel: Poznaję wędrówkę kropli wody
Kryteria sukcesu:
1. Omawiam obieg wody w przyrodzie.
2. Wymieniam sposoby oszczędzania wody.
3. Wyjaśniam pojęcie: kondensacja.
Matematyka
Cel: Dowiem się jak mierzyć płyny.
Kryteria sukcesu:
1. Mierzę płyny.
2. Posługuję się pojęciem litr, pół litra, ćwierć litra.
Zadanie 1
Przeczytaj opowieść kropelki Elementarz Odkrywców s. 8 i odpowiedz na pytania:
1. Co dzieje się z kroplą wody?
2. Jakie stany skupienia ma woda?
Uzupełnij zdania i przepisz je do zeszytu.
..................występuje w trzech stanach skupienia.
W stanie ciekłym jako.............................................
W stanie stałym, jako.............................................…
W stanie gazowym jako......................……………...
Wyjaśnij znaczenie słowa kondensacja i zapisz co ono oznacza.
Wydrukuj wklejkę lub narysuj w zeszycie schemat obiegu wody w przyrodzie.
Obejrzyj film Obieg wody w przyrodzie
Obejrzyj film Jak powstają chmury
Zadanie 2
Wykonaj zadania z Elementarz odkrywców edukacja polonistyczna s.10-12.
Zadanie 3
Popatrz jak Adam odmierzał wodę - Elementarz Odkrywców Podręcznik s. 40-41
Zapamiętaj! 1 litr zapisujemy w skrócie: 1l
* Zapamiętaj
1 litr = 1000 ml
pół litra =500 ml
ćwierć litra = 250 ml
Zadanie 3
Rozwiąż zadania z Elemenatrza Odkrywców ćwiczeniówka s. 58-59.
Rozwiąż zadanie z treścią. Odpowiedź zapisz w zeszycie.
litrów kompotu gotowała kucharka?
Spotkanie Małego Samorządu temat: " Co słychać w naszej klasie?"
Przewodniczący samorządu - proszę o sporządzenie krótkiej notatki, można dodać rysunek. Zdjęcie proszę odesłać do mnie do środy. Spotkanie odbędzie się we środę link do spotkania wyślę w informacji do rodziców.
W domu
Wykonaj na jutro prace przedstawiającą symbole narodowe - technika dowolna. Koniecznie prześlij zdjęcie - najładniejsze prace zostaną umieszczone na stronie szkoły.
edukarium.pl!Doświadczenia dla chętnych!

Materiały: szklana butelka z szeroką szyjką, mała świeczka, arkusz papieru
- Przygotuj tubkę zwijając papier i sklej ją dobrze taśmą klejącą.
- Poproś dorosłego o zapalenie świeczki.
- Weź butelkę do góry nogami. Trzymaj otwór butelki równo nad płomieniem świeczki około 10 sekund. Bądź przy tym bardzo ostrożny. Możesz użyć rękawic kuchennych.
- Dokładnie i ostrożnie umieść jeden z końców papierowej tubki w szyjce butelki, a drugim końcem trzymaj ją ustami. Dmuchnij mocno.
- Odstaw butelkę od ust. Obserwuj chmurę pojawiającą się w jej wnętrzu.

Materiały: szklany słoik z metalową pokrywą, kostki lodu, sól, woda
- Poproś osobę dorosłą, by zrobiła pięć dziurek w pokrywce słoika.
- Ugotuj jedną szklankę wody i przelej ją do słoika.
- Umieść pokrywkę do góry dnem na środku słoika tak, by w całości go zakrywała.
- Umieść nieco kostek lodu na pokrywce słoika i posyp je solą.
Teraz połóż kolejne piętro kostek lodu na poprzednie posypane solą. Poczekaj kilka minut i obserwuj jak skraplające się kostki lodu wpadają do wody na dnie słoika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz