niedziela, 10 maja 2020

Świat z lotu ptaka

                                             W klasie                                      11 V 2020 r.
Cel: Rozpoznaję i nazywam spółgłoskę miękką dzi, Dzi.
Kryteria sukcesu:
1. Zapisuję wyrazy z głoską dzi, dź.
2. Wyjaśniam znaczenie: "chodzić z głową w chmurach", " bujać w obłokach" "biec jak na skrzydłach", " rzucać słowa na wiatr".

Matematyka
Cel: Odejmuję w zakresie 20.
Kryteria sukcesu:
1. Odejmuję poznanym sposobem.
Zadanie 1
Recytujemy wiersz "Wiosenna łąka" Barbara Stępień i prezentujemy swoje obrazy.




nacobezu do wiersza
1. Podaję tytuł i autora wiersza.
2. Mówię płynnie, nie robię zbyt długich przerw.




 autor: Karolina L. klasa 1d



Zadanie 2
  • Poznajemy spółgłoskę dzi - Elementarz odkrywców ćwiczeniówka s.25-26
  • Rozwiąż kołową przeskakiwankę sylabową. Odczytaj zdania przeskakując  co drugie okienko. Jedno ze zdań przepisz do zeszytu.

Wiosną ptaki koncertują swoje głosy trenują.

Ptaki świetnie fruwają a samoloty latają.

Ptaki pomagają ogrodnikom niszczyć szkodniki.


Zadanie 3

  • Przeczytaj tekst " Co fruwa, a co lata? Elementarz Odkrywców podręcznik s. 24, i odpowiedz na pytanie: Dlaczego ptaki latają?

  • Obejrzyj różne pióra.
  • Zastanów się jaką funkcję pełnią pióra?
  • Jak zbudowane jest pióro?
  • Jakie cechy ma pióro lotne?




Kartę pracy wydrukuj
 lub narysuj w zeszycie budowę pióra i wypisz cechy 
pióra lotnego.
Zadanie 4 W domu!!! na jutro - wtorek 12 V
Wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych. W zeszycie zapisz wyjaśnienie jednego z podanych: "chodzić z głową w chmurach", " bujać w obłokach" "biec jak na skrzydłach", " rzucać słowa na wiatr".

Zadanie 5
Wykonaj działania podanym sposobem.


Przykłady do samodzielnego rozwiązania:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz