Cel: Formułuję zasady dbania o książki.
Kryteria sukcesu:
1. Znam rolę wykrzyknika w zdaniu.
2. Kończę rozpoczęte zdania o mamie.
Matematyka
Cel: Rozwiązuję i układam zadania tekstowe.
1. Dodaję i odejmuję dwóch i trzech składników w zakresie 20.
2. Dokonuję obliczeń pieniężnych.
Zadanie 1
Co to za miejsce?
W labiryntach szkolnych korytarzy
gdzieś książka cicho marzy,
że przyjdziesz, by ją przeczytać.
O, już Cię wita!
- Zastanów się : O czym jeszcze marzy książka? Jakich czytelników lubi? Zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: Jak nie należy obchodzić się z książkami?
- Przeczytaj tekst „Rozmowy książek” W. Widłaka, Elementarz Odkrywców Podręcznik s.40-41 i odpowiedz na pytania pod tekstem.
- Wykonaj zadanie 1 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej na str.38
- Mówię, pytam, rozkazuję- jakie zdania otrzymuję? Przypomnij sobie, kiedy na końcu zdania stawiamy kropkę, a kiedy znak zapytania.
- Dzisiaj poznamy wykrzyknik! Zapisz w zeszycie kiedy stawiamy wykrzynik i co wyraża zdanie zakończone wykrzyknikiem.
Zapamiętaj!
Wykrzyknik stawiamy go na końcu zdań, które wyrażają polecenie lub rozkaz. Wykrzyknik może pojawić się na końcu każdego zdania, które jest nacechowane emocjami i powiedziane głośno.
- Wykonaj ćw. 5 i 6 z podręcznika do edukacji polonistycznej na str. 41 oraz zad. 2 w ćwiczeniu do edukacji polonistycznej na str.38 .
- Elementarz Odkrywców matematyka ćwicznia s. 75 -76
- Rozwiąż zadania:
Obliczenia: 6+4+7=17
Odpowiedź: Razem było 17 książek przyrodniczych.
2. Uczniowie klasy pierwszej przez tydzień wypożyczali książki. W poniedziałek wypożyczyli 7 książek, we wtorek 3 książki, w środę 5 książek, we czwartek 4 książki, a w piątek biblioteka była zamknięta. Ile książek wypożyczyli uczniowie klasy 1 w ciągu tego tygodnia?
Obliczenia: 7+3+5+4 = 19
Odpowiedź:Uczniowie wypożyczyli 19 książek.
- Praca w grupach
Zadanie 3
W ramach zajęć z gimnastyki zapraszam :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz