poniedziałek, 4 maja 2020

Życie w ulu

                                     W klasie                                            5 V 2020 r.
Cel: Poznaję pracę pszczelarza.
Kryteria sukcesu:
1. Piszę wyrazy z trudnością ortograficzną.
2. Tworzę notatkę o życiu pszczół.
3. Wymieniam nazwy wiosennych kwiatów.

Język angielski
Cel: Poznaję nazwy owoców.
Kryteria sukcesu:
1. Wymieniam i zapisuję nazwy owoców: a banana, an apple, a pear, a plum, an orange.
2. Słucham opowiadania i odpowiadam na pytania.
3. Używam zwrotów: Do you like ...........? I like/I don't like.
Dokończenie lekcji z wczoraj  - matematyka ćwiczeniówka s. 61-62
Zadanie 1 

Zapisujemy wyrazy z trudnością ortograficzną.

Przeczytam wam tekst z brakującymi wyrazami zawierającymi trudności ortograficzne.

Wyrazy napisz na chacie - jeśli się nie pomyliłeś BRAWO! Musisz poprawnie napisać 5 wyrazów!

W domu przepisz dyktando do zeszytu.
Wiosenne dyktando



Zadanie 2 

Zrób notatkę o pszczołach.
Notatkę ozdób rysunkiem.
Przeczytaj tekst na s. 17
(Elementarz Odkrywców podręcznik)

Podczas tworzenia notatki postaraj się odpowiedzieć na pytania pomocnicze:
  • Gdzie żyją pszczoły?
  • Jakie pszczoły mają zadania?
  • Jak porozumiewają się ze sobą?
  • Kto to jest "królow" pszczół i czym się zajmuje?
  • Kto hoduje pszczoły i dlaczego?



Zrobimy wspólnie na zajęciach
Krzyżówka o pszczołachSusza w Polsce. Jak zrobić poidełko dla pszczół? - WP Turystyka
Zadanie dla chętnych - Pownieważ niebawem będzie lato a obecnie w Polsce panuje susza - zrób poidło dla pszczół - to pomoże im przetwać!


Zadanie 3 - zrobimy jutro!
  • Uzupełnij zdania i przepisz je do zesztu. Narysuj opisywany kwiat.

 

niebieskie * błękitne * delikatne * drobne 
* smukłe * zielone * lasach * łąkach * polach

To jest niezapominajka.
Ma błękitne drobne kwiaty i zielone smukłe listki.
Rośnie w lasach lub na łąkach.




W domu po lekcji z zdaniem 3.
Napisz w zeszycie opis kwiatów: wyka ptasia lub krwawnik pospolity.
  • Przepisz do zeszytu wyrazy, wstawiając ń lub ni. Do wyrazów dopisz odpowiednie określenia z ramki.
skoczny * wesoły * gorący * wiśniowy * błękitne * złote * mokre * jasne

kaczeńce - złote. mokre
taniec - skoczny, wesoły
budyń - gorący, wiśniowy
niebo - błękitne, jasne

Zadanie 4
Język angielski
  • Hello Explorer Podręcznik p. 94 Listen and answer.
Does Snap like fruit? Yes, he does / No, he doesn't
Does Kate like pears? Yes she does/ No, she doesn't
Does toddler sister like bananas/oranges/onions?
  • Hello Explorer ćwiczenia p.116-117

  • Napisz w zeszycie 3 pytania i odpowiedzi według wzoru:
Do you like apples?
Yes, I like apples.                          No, I don't like apples.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz