czwartek, 14 maja 2020

Między nami w domu

                                    W klasie                                               15 V 2020 r.
Cel:Rozróżniam zdania pytające.
Kryteria sukcesu:
1. Znajduję w tekście i czytam zdania pytające.
2. Zapisuję poprawnie znak zapytania.
3. Nazywam relacje w rodzinie.

Matematyka
Cel: Dodaję i odejmuję w zakresie 20.
Kryterium sukcesu:
1. Rozwiązuję zagadki matematyczne.
2. Wykonuję obliczenia z okienkami.

Zadanie 1
    NASZA MAMA CZARODZIEJKA
  • Posłuchaj opowiadania J. Papuzińskiej "Jak mama Zreperowała księżyc" Podręcznik s. 30-31
  • Odpowiedz na pytania do tekst. ! Pytania i odpowiedzi zapisz do zeszytu.
edit: (Wasze odpowiedzi)
Kto  jest bohaterem opowiadania? Bohaterem opowiadania jest mama czarodziejka i księżyc. 
O jakiej porze to się dzieje?Spotaknie mamy z księzycem odbywa się nocą. Dlaczego księżyc popłakiwał?Księżyc popłakiwał bo zaczepił o wieżę i obtłuk sobie rożek.
W jaki sposób mama naprawiła księżyc? Mama ulepiła z ciasta rożek i przykleiła księżycowi.
  • Wyjaśnij słowo: fantastyczne. 
  • Wskaż w tekście elementy fantastyczne i realistyczne.! Zapisz je w zeszycie.
edit: (Wasze odpowiedzi)Zdarzenia fantastyczne:
- Księżyc zszedł do mamy czarodziejki na balkon.
- Mama naprawiła księżyc ciastem.
- Księżyc zaczepił o wieżę.

  • Elemenatrz odkrywców ćwiczeniówka s. 31.

Zadanie 2 
  •  Rozwiązujemy zagadki matematyczne.
1. Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli dodam do niej 3, to otrzymam 18.Jaką liczbę mam na myśli?
edit:
15+3=18 bo 18-3=15

2. Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli dodam do niej 7, to otrzymam 20. Jaką liczbę mam na myśli?

edit:
13+7=20 bo 20-7=13

3. Mam na myśli pewna liczbę. Jeśli odejmę od niej 3, to otrzymam 13. Jaką liczbę mam na myśli?
edit:
16 – 3=13 bo 13+3=16

4. Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli odejmę od niej 8 , to otrzymam 11. Jaką liczbę mam na myśli?
edit:

19 - 8=11 bo 11+8=19
  • Układasz zagadkę matematyczną.

Zagadki klasy: edit
1. Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli odejmę od niej 16, to otrzymam 1. Jaką liczbę mam na myśli?
17-16=1 bo 1+16=17
2. Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli odejmę od niej 9, to otrzymam 11. Jaką liczbę mam na myśli?
20-9=11 bo 11+9=20
3. Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli dodam do niej 10, to otrzymam 20. Jaką liczbę mam na myśli?
10+10=20 bo 20-10=10
4. Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli odejmę od niej 18, to otrzymam 2. Jaką liczbę mam na myśli?
20-2=18 bo 18+2=20
5. Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli dodam do niej 8 , to otrzymam 14. Jaką liczbę mam na myśli?
6+8 = 14 bo 8+6=14

  •  Rzucamy 3 kostkami do gry zapisujemy wylosowane liczby i dopełnimy do 20.  Przykłady zapisz w zeszycie do matematyki.
np. 4+ 6+5+__ =20

3+5+6+__=20      4+5+2+__=20         4+2+2+__=20    5+4+3+__=20

5+1+3+__=20

W domu 
Rzuć trzema kostkami, tak jak na lekcji, i  zapisz 4 działania z okienkiem do 20

Zadanie 4

Wykonaj ćwiczenia. Pamiętaj: ruch to zdrowie!  WF w domu
**********************************************************************************
Godzina wychowawawcza - Sprawozdanie ze spotkania Małego Samorządu. Rozmowa na temat netykiety.
edit - Przepisz do zeszytu

Netykieta = etykieta obowiązująca w sieci. Zasady kulturalnego i prawidłowego zachowania w Internecie stworzone przez samych użytkowników.
Zasady netykiety obowiązują w 1 d
1. Ograniczona liczba osób w pokojach do 7.
2. Słuchamy się pani i witamy się na pierwszej lekcji.
3. Nie dokuczaj innym (nie piszemy niemiłych słów na chacie!).
4. Jak nauczyciel mówi nie przerywamy. Jesteśmy kulturalni. Jak nauczyciel wychodzi nie biegamy i nie krzyczymy.
5. Mówimy pojedynczo i nie krzyczymy.


Bądź kumplem nie dokuczaj. 

KODEKS KUMPLA - otwórz
Bądź kumplem, nie dokuczaj! - film
https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/downloads/poradnik.png

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz