Cel: Wiem jak należy zachować się w teatrze.
Kryteria sukcesu:
1.Tworzę regulamin zachowania się w teatrze.
2.Utrwalam pisownię wyrazów z głoską ć/ci.
3.Określam liczbę sylab, liter i głosek w wyrazach.
Zadanie 1
Opowiadanie G. Kasdepke - Czyste ubranie
CZYSTE UBRANIE
Kuba i Buba są jak wiadomo, prawie identyczni- jednak co jakiś czas
ujawniają się miedzy nimi różnice. Na przykład Buba uwielbia się stroić,
a Kuba nie bardzo. Przed wyjściem do teatru Kuba po prostu otworzył
szafę i bez zbędnych ceregieli przebrał się w to, co mu wpadło w ręce-
tymczasem Buba latała po całym domy, przymierzając masę fatałaszków.
Efekt był łatwy do przewidzenia – kłótnia.
– Jak ty wyglądasz?!- krzyknęła Buba na widok Kuby. – Mamo, on idzie do teatru w normalnym ubraniu!…
– A w jakim mam iść?!- denerwował się Kuba.- W nienormalnym?!
Mama zmierzyła ich wzrokiem od stop do głów, a potem westchnęła ciężko.
– Buba, skąd wzięłaś tę sukienkę?- zapytała.
Buba, lekko zmieszana, zerknęła w lustro.
– Z łazienki…- bąknęła.
– Jak to z łazienki?- zdziwiła się mama.
– Z kosza na brudy…- wyznała Buba.
Kuba ryknął śmiechem.
– No co?!- zdenerwowała się Buba. – To moja najlepsza sukienka!
– Ale brudna!- powiedziała mama- Myślisz, ze wyglądasz elegancko z tymi plamami po soku?
– To co mam nałożyć?!- naburmuszyła się Buba.
Mama podeszła do szafy i wyjęła parę ubrań.
– A choćby to – powiedziała.
– Przecież to zupełnie normalne ubrania!- krzyknęła Buba.
– Za to czyste! – oświadczyła mama.- Zwykle czyste ubranie
wygląda dużo lepiej niż najbardziej nawet eleganckie, ale przybrudzone…
Zapamiętaj to sobie
Odpowiedz na pytania:
Jak należy ubrać się do teatru?
Jak zachowujemy się podczas spektaklu?
Co robimy, gdy kończy się przestawienie?
Zadanie 2
Tworzymy regulamin zachowania się w teatrze. Sposród odczytanych na lekcji zdań wybierz i zapisz te, które powinny znaleźć się w regulaminie. (Regulamin wykonujemy w zeszycie zapisujemy na lekcji tylko te zdania, które opisują właściwe zachowania) .
REGULAMIN ZACHOWANIA SIĘ W TEATRZE:
1.Do teatru ubieramy się schludnie i odświętnie.2.
resztę przykładów uzupełnimy razem na lekcji
Zadanie 3
Wyjaśnij znaczenia zgromadzonych słów i dobierz wyjaśnienia do wybranych haseł. Definicje zapisz w zeszycie.
Uzupełnij brakujące definicje.
Utrwalanie piswoni głoski ć/ci - Elementarz Odkrywców edukacja polonistyczna s.59-62
Zadanie 4
Uzupełnij tabelkę.
Wyraz
|
Liczba sylab
|
Liczba liter
|
Liczba głosek
|
kociątko | |||
cielę | |||
boćki | |||
paproć | |||
kość | |||
ciasto | |||
słuchać |
Jeśli nie uda nam się dokończyć lekcji - nie martwicie się zrobimy to jutro ;-)
W domu
Naucz się czytać "Ciuchcia z Ćmielowa" Podręcznik s. 85
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz